Belülről nézve...

2010.06.05. 08:06

 

Belülről nézve…
 
Tavasszal indulnak a különféle, energetikában érdekelt cégek partnerszerző akciói, leginkább szakmai továbbképzésnek álcázva, amelyek aztán egy rövid nyaralás-szünet után év végéig folytatódnak.
Lehet, hogy a kívülállót az ilyen részletek nem érdeklik, a „bennfenteseknek” nagyon fontosak ezek az információs csatornák (is). Elképesztő, mit képes bevetni egy-egy cég ilyenkor. Annak őszintén örülök, ha aránytalanul „nagy” nevek szerepelnek az előadók között. Jó ismét meghallgatni szeretett professzorainkat – akkor is, ha némelyikük diákkorunkban még „tanseg” volt. – Hasznos a köztestületek, kormányhivatalok vezetőinek előadása is, jobb közvetlenül és időben értesülni a szabályozásban tervezett változásokról, akár szakmánk gyakorlásáról, akár pályázatokról legyen szó. Néha egyszerű önreklámnak tűnik, de sokat tanulunk a cégek termékbemutatóin, és közvetlenül profitálunk a munkánkat segítő szoftverek fejlesztőinek előadásaiból.
A „továbbképzések” vendégköre igencsak változatos, mondhatnám, alkalmazkodik a meghirdetett témákhoz: tervezők, üzemeltetők, vállalkozók, de akadnak olyan rendezvények is, ahol a kivitelezésben közvetlenül részt vevők vannak többségben.
Nem véletlen, hogy csak regélek, cégeket, konkrét eseteket nem említve…
-          Az egyik, kazánokat és szolártechnikát gyártó cég előadásán tudtam meg, hogy az általam évek óta alkalmazott, egyéni kapcsolási vázlatot a cég a preferált kapcsolások között ajánlja.
-          Homlokzatszigetelő rendszereket is forgalmazó nemzetközi vállalkozás képviselője, felkészült, és szuggesztív előadó, aki napi munkájában alkakmazás-technikával foglalkozik, teljes természetességgel ajánl olyan megoldási részleteket, melyeket a szakma kifejezetten üldöz, mint elsőrendű hibaforrást. Jó lett volna részletesebben tárgyalni.
-          Több gyártó, köztük egyik szigetelőanyag-gyártónk is, a tervezőket méretező szoftverrel támogatja. Jóleső gondoskodás! Egészen addig, amíg rá nem jön szerencsétlen tervezőnk – mondjuk, a munka kellős közepén-, hogy más módszerrel elölről kell kezdenie, adathiány okán. Szerencsére, a szoftver fejlesztőjének kellően részletes tájékoztatása a megoldásra is kitért.
-          Hosszú félnapos, egésznapos, sőt kétnapos programokról van szó, teljesen természetes egy mértéktartó vendéglátás. Az esemény rangját igazából nem a kínálat bősége, hanem minősége adja meg. Van persze olyan fogadás, ami valami extrémről híres, például arról, hogy „folyik” a sör.
-          No, hát én egy ilyen helyet voltam kénytelen otthagyni! Kissé fegyelmezetlenek voltak az előadók, meg a hallgatóság is, ennek eredményeképpen csúszott a program. Az étkek már a büféasztalon gőzölögtek, amikor az utolsó délelőtti előadás még meg sem kezdődött. A vendégek inkább a büfé felé orientálódtak. A helyzetet megoldandó, a szervezők hangosbemondón keresztül olyan szerencsétlen fogalmazásban hívták fel a figyelmet a program betartására, hogy azt a lelkemre vettem: köszönöm az előadásokat, az ebédet meg talán majd valahol máshol…
 

A bejegyzés trackback címe:

https://enta.blog.hu/api/trackback/id/tr492057876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása