Az épületenergetikáról. 3.

Mese, ami vagy másfél éve kezdődött ezeken a lapokon, majd hirtelen félbeszakadt. Féltem, nem lesz folytatása, amikor egyszer csak, pár napja meghívót kaptam házavatásra. Ismerősöm győzködött, hogy bár úgy tűnik, megfeledkezett rólam, meg a tanácsaimról is, de most kész a ház (legalább az egyik), ünnepeljünk, felejtsünk együtt!

Nem lett volna értelme a sértődőst játszanom, meg érdekelt is a végeredmény, hát egy esős alkonyi délutánon meg is érkeztem –gondoltam, ha nem is tudok fotózni, csak lesz valami rajz-.

Rossz néven vette a Gazda, de az első pohár előtt meg akartam nézni, mi lett a korábbi elképzelésekből. Még teljesen nyirkos, új szaga volt a háznak (a szülőknek szánt új ház!), de már belakták. A padlóburkolat mindenhol járólap, és ahogy mondták, a tervező lebeszélte őket a sugárzó fal- és mennyezetfűtésről: „az annyira macerás”, padlófűtést választottak. Érződött az enyhe temperálás, télen azért majd hiányozhat itt-ott valami kiegészítő radiátoros fűtés! Rákérdeztem a padló rétegrendre, jónak tűnt a vasalt betonlemezre fektetett 10 cm lépésálló sztirolhab hőszigetelésével, hő elosztó acélhálójával, szakszerűen rakott és fúgázott burkolólapjaival. Ha már belekezdtem, megnéztem a lábazatot: úgy mondta a Gazda, 1 m-re mentek le, és 10 cm. vtg, a homlokzat alá simul 4-5 cm. mélyen, és mintha geotextil feketéllett volna a résben. Mondták, a kefnikre valami pogácsamintás lemezt is tettek, szemre gondos, megbízható megoldásnak tűnt.         

A 38-as csiszolt, hőszigetelő habarcsba fektetett NF blokkokból rakott homlokzatok szigetelése korrektül ragasztott-dűbelezett táblás kőzetgyapot szigetelés volt. A koszorúk, áthidalók extra polisztirol hővédelmet kaptak, próbáltam fogást keresni, de a vékonyvakolatokkal sem volt hiba. Tetszettek az új nyílászárók, német anyagból egy helyi mester csinálta méretre – kiváló! Meglepetésemre és örömömre, a – nem járható- padlás hőszigetelése egy az egyben az általam javasolt anyaggal (pelyhesített cellulóz) és technikával (befújás) készült, 20 cm. vtg.-ban.

A régi és új épület közé ékelődő, háromállásos garázs végéből lerekesztett térben már állott a teljes gépészet: pellet-kazán tartállyal-adagolóval, kondenzációs gázkazán, szivattyúk, osztók, tartályok, elsőre nem is igazodtam ki rajtuk. Félek, a gépész tervező kicsit túlbonyolította! Ami a lényeg: egyelőre a kondenzációs gázkazánt, a HMV-tartályt és a napkollektorokat (az összes 24 m2-t!) üzemelték be, ennek köszönhetően a melegvíz-oldalon ebben a hideg, esős időben is bíztató az eredmény: a délelőtti 2 óra napsütésből 40 C-fokos víz volt!

Rákérdeztem a pályázatra: az új házét befogadták, szerződés, pénz az nincs, a felújítást meg visszaküldték hiánypótlásra. Nem volt energiájuk az építkezés mellett azzal is törődniük: a fiú időközben külföldön próbál szerencsét, ki tudja, hogy lesz tovább? Még az is lehet, hogy felújítás után el kell adniuk!

Gratuláltam a sikeres és gyors építkezéshez, és megígértem, ha sikeres a pályázat, szívesen elkészítem a tanúsítványt. Kezdem elhinni, hogy jó vége is lehet egy mesének!

A bejegyzés trackback címe:

https://enta.blog.hu/api/trackback/id/tr983336954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sityu · http://www.sit.yu 2011.11.02. 11:11:19

Kedves Kolléga!
Ugyan már ne vakolatba fektessék azokat a falazóblokkokat! Jó lesz az habarcsba is.

Tanúsító · http://enta.blog.hu 2011.11.05. 07:06:50

@sityu: Most, hogy mondod... dereng valami!
süti beállítások módosítása